Податкова перевірка – серйозне випробування для всієї компанії і, особливо, для її посадових осіб. Від Вашої поведінки при спілкуванні з перевіряючими залежить розмір донарахувань і штрафів.
Узагальнивши нашу практику, ми рекомендуємо дотримуватися 7 головних правил поведінки, які дозволять звести донарахування до мінімуму.
- Золота середина
Виберіть оптимальну стратегію поведінки, якої будете дотримуватися протягом усього періоду перевірки, не впадайте в крайнощі: не варто виконувати необдумано всі вимоги і примхи інспектора, але і не варто протидіяти і розв’язувати війну з перевіряючими.
Пам’ятайте, що у Вас завжди є можливість взяти паузу у відповідях на питання, щоб подумати, вивчити документи або порадитися з юристами.
- Контроль емоцій
Прихід перевіряючих – це чергові ділові переговори, які будуються на холодному розрахунку і контролі процесу.
Важливо пам’ятати, що довіряти доброзичливому ставленню перевіряючих не варто. За фактом, як правило, результати перевірки, викладені в акті, розходяться зі словами інспекторів під час перевірки.
- Пусте приміщення
На випадок приходу перевіряючих важливо забезпечити їх розташування в окремій кімнаті, де немає доступу до документів, що не відносяться до перевірки, і немає можливості завести бесіду з Вашими співробітниками.
Якщо такої кімнати немає, звільніть дальній кут від всіх зайвих документів і переведіть співробітників в інші кабінети.
- Призначення відповідального
Спілкуватися з перевіряючими повинні емоційно стійкі досвідчені співробітники, які точно знають, як відповідати на питання інспекторів. Це може бути Ваш заступник, фінансовий директор або юрист.
Задушевне спілкування інспекторів з персоналом на перекурах – не рідкість, але саме такі одкровення стають хорошим способом для перевіряючих зібрати потрібну інформацію.
- Тотальний контроль
Заведіть «щоденник перевірки», в якому відповідальний співробітник буде фіксувати весь хід перевірки, включаючи таймінг початку, пауз і кінця, а також всі запити документів і відповіді на них.
Цінність такого «щоденника» не тільки в тому, що він дозволить зафіксувати і виявити порушення під час перевірки, а й дасть прогноз подальших дій інспекторів.
- Зовнішність буває оманливою
Пам’ятайте, що інспектора, в силу своєї роботи, дуже хороші психологи, які можуть з легкістю приспати Вашу пильність, ставши на час некомпетентними. А ми ж, по своїй доброті душевній, як правило намагаємося допомогти і все роз’яснити.
Ось тільки ситуація різко змінюється в день вручення важкого, якісного акту за результатами податкової перевірки.
- Ніколи не кажіть «ні»
Якщо Ви відчуваєте, що претензії або запити податківців необґрунтовані, нестандартне мислення допоможе вийти з тупикової ситуації. Письмово відповідайте на подібні запити, при цьому ніколи не кажіть перевіряючим «ні», замініть краще на фразу: «Так, за умови …».
І найважливіше: як показує практика, під час і після будь-якої податкової перевірки, захищаючись, доводиться креативити. Головне – не перестаратися!
Зробіть перший крок до захисту себе і свого бізнесу в податкових суперечках разом з юристами Partners.