Будь-який неприємний інцидент в компанії – це надзвичайна подія, що вимагає проведення службового (внутрішнього) розслідування.
З нашої практики, часто керівники прагнуть приховати інформацію про будь-яких інцидентах в компанії, побоюючись, що вона може завдати істотної шкоди репутації. Але практично з будь-якої надзвичайної події можна вийти з користю у вигляді помітного виховного ефекту на співробітників.
Для цього службове розслідування повинно бути проведено з дотриманням принципів законності, своєчасності, оперативності, повсюдності, повноти і компетентності.
Цілями проведення такого розслідування є:
– пошук винних у події;
– з’ясування причин виникнення;
– оцінка збитку і пошук способу його мінімізації;
– розробка пропозицій щодо запобігання подібним випадкам у майбутньому.
Для досягнення таких цілей алгоритм проведення службового розслідування може виглядати наступним чином:
- Виявлення суті події (що відбулося, з яких причин, які наслідки, яка необхідна інформація і де її можна отримати для проведення внутрішнього розслідування).
- Збір інформації, яка має відношення до інциденту, шляхом проведення необхідних заходів, з урахуванням обставин події (показання свідків, пояснення учасників, документи, висновки, дані систем відеоконтролю або контролю доступу, перевірка на поліграфі і т.д.).
- Встановлення розмірів завданих збитків (розрахунки внутрішніх фахівців на підставі бухгалтерських документів і залучення незалежних аудиторів).
- Аналіз отриманої інформації на предмет достовірності (виявлення і перевірка протиріч, побудова логічної картини події).
- Обґрунтований висновок (за наявними даними визначення винуватця, розробка заходів для запобігання подібних ситуацій в подальшому).
Комплексне проведення службового розслідування дозволить попередити більшу частину надзвичайних подій в майбутньому і мінімізувати можливий збиток компанії, а, значить, стати елементом побудови Абсолютного захисту бізнесу.