Будь-який неприємний інцидент в компанії – це надзвичайна подія, що вимагає проведення службового (внутрішнього) розслідування.

З нашої практики, часто керівники прагнуть приховати інформацію про будь-яких інцидентах в компанії, побоюючись, що вона може завдати істотної шкоди репутації. Але практично з будь-якої надзвичайної події можна вийти з користю у вигляді помітного виховного ефекту на співробітників.

Для цього службове розслідування повинно бути проведено з дотриманням принципів законності, своєчасності, оперативності, повсюдності, повноти і компетентності.

Цілями проведення такого розслідування є:

– пошук винних у події;

– з’ясування причин виникнення;

– оцінка збитку і пошук способу його мінімізації;

– розробка пропозицій щодо запобігання подібним випадкам у майбутньому.

Для досягнення таких цілей алгоритм проведення службового розслідування може виглядати наступним чином:

  1. Виявлення суті події (що відбулося, з яких причин, які наслідки, яка необхідна інформація і де її можна отримати для проведення внутрішнього розслідування).
  2. Збір інформації, яка має відношення до інциденту, шляхом проведення необхідних заходів, з урахуванням обставин події (показання свідків, пояснення учасників, документи, висновки, дані систем відеоконтролю або контролю доступу, перевірка на поліграфі і т.д.).
  3. Встановлення розмірів завданих збитків (розрахунки внутрішніх фахівців на підставі бухгалтерських документів і залучення незалежних аудиторів).
  4. Аналіз отриманої інформації на предмет достовірності (виявлення і перевірка протиріч, побудова логічної картини події).
  5. Обґрунтований висновок (за наявними даними визначення винуватця, розробка заходів для запобігання подібних ситуацій в подальшому).

Комплексне проведення службового розслідування дозволить попередити більшу частину надзвичайних подій в майбутньому і мінімізувати можливий збиток компанії, а, значить, стати елементом побудови Абсолютного захисту бізнесу.

Comments

comments

Share This