Репутаційні ризики, з огляду на масштаби їх потенційного негативного впливу на бізнес, входять до числа стратегічних.

У XIX столітті говорили: «Газетою можна вбити муху, а можна і людину»

Сьогодні ми б цей вислів продовжили: «… або компанію».

Найбільш «яскраві» приклади репутаційних ризиків в Україні приходять із Заходу. І це не дивно: чим вище вартість бренду, тим дорожче коштують ризики.

Ви напевно не раз чули інформацію в ЗМІ, наприклад, про те, що Японська Toyota відкликає мільйонами автомобілі через дефекти подушок безпеки, або про вибачення компанії Apple за помилки в навігаційних картах і т.д.

Безперечно, всі ці випадки підривають репутацію компанії, яка створюється роками, а може зруйнуватися в один момент. Але, все ж, чим більше компанія приділяє увагу своєї ділової репутації та формуванню позитивного іміджу, тим легше їй пережити такі кризи.

В Україні роль нематеріальних активів, до яких відноситься репутація, значно нижче, а довіра в бізнесі в цілому – в дефіциті. Проте, репутаційні ризики вже почали реалізовуватися, хоч і з урахуванням національних особливостей.

Стратегія мінімізації репутаційних ризиків повинна будуватися з двох взаємодоповнюючих дій: безперервного накопичення репутаційного капіталу (шляхом інформування про цінності, філософію, досягнення, успіхи та потенціал компанії) і безпосереднього зниження впливу на репутацію компанії проблемних ситуацій, які вже виникли.

Приділяйте належну увагу аналізу інформації про своїх майбутніх клієнтів / партнерів / постачальників. Важливо знати як давно компанія на ринку, яка у неї репутація, чи є негативні відгуки, чи не є вона одноденкою, хто кінцеві бенефіціари, чи є судові розгляди і, якщо так, то хто друга сторона конфлікту і хто ініціатор і т.д.

Всю необхідну інформацію можна отримати легально із загальнодоступних джерел. Ви можете проводити аналітику самостійно, а можете залучати, наприклад, юристів, які оформлять свою думку в формі аналітичної довідки про Вашого майбутнього контрагента.

Пам’ятайте про те, що превентивні заходи завжди менш трудомісткі і не так дорого коштують в порівнянні з ліквідацією негативних наслідків.

Адже успішність бізнесу в великій мірі залежить від лояльних клієнтів, надійних партнерів та позитивної або хоча б нейтральної інформації про цей бізнес.

Більше інформації про мінімізацію ризиків, перевірці контрагентів і захисту бізнесу за телефонами: 044-222-93-32, 050-714-92-92, 097-714-92-92, 093-714-92-92 або на консультації у нас в офісі Юридичної фірми «Партнерс».

Comments

comments

Share This