Незважаючи на те, що в українському законодавстві немає визначення комплаєнс, окремі його елементи з приходом на ринок великих іноземних компаній почали з’являтися в українському правовому полі. Система комплаєнс за допомогою локальних нормативних актів вже практично впроваджена в банках, міжнародних компаніях, що працюють в нашій країні, окремі елементи починають використовуватися і на українських підприємствах.
Що ж таке комплаєнс?
Комплаєнс – це система попереднього внутрішнього контролю над подіями, які можуть привести до недотримання вимог і зобов’язань і спричинити за собою реалізацію ризиків залучення до відповідальності компаній і їх посадових осіб.
При цьому перевірці «на порядність» і законність піддаються не тільки самі співробітники компанії, всі її локальні внутрішні нормативні акти, але і підрядники, постачальники та партнери, які працюють з нею.
Кому буде актуальне впровадження системи комплаєнс?
Усім компаніям. Винятків немає. Якщо Ви надаєте будь-які види послуг, виробляєте товари або є постачальниками, наявність системи комплаєнс стане сильною конкурентною перевагою і сформує образ серйозного і добропорядного гравця на ринку.
3 етапи впровадження системи комплаєнс:
1 етап – виділення бізнес-процесів, що мають ознаки підвищеного корупційного ризику;
2 етап – визначення контрольних точок, в яких проявляється корупційний ризик, і визначення «сигнальних» індикаторів;
3 етап – розробка і впровадження в бізнес-практику компанії заходів, що знижують ризик.
Важливо враховувати, що система комплаєнс – це не тільки попередження ризиків, це, перш за все, їх оцінка.
Завдання юристів – попередити про небезпеку, а завдання керівника – за результатами аналізу прийняти рішення, при цьому зваживши всі плюси і мінуси.
Комплаєнс в Україні стає окремою повноцінною послугою юридичних фірм. На його впровадження йде кілька місяців, при цьому заходи щодо зниження ризиків, не дивлячись на їх спільність, унікальні для кожного бізнесу, так як розглядаються в рамках конкретних бізнес-процесів.
Дізнатися більше про систему комплаєнс та її запровадження саме на Вашому підприємстві можна у нас в офісі Юридичної фірми Partners, попередньо записавшись на консультацію юриста за телефонами:
044-222-93-32
050-714-92-92
097-714-92-92
093-714-92-92