Робочий травматизм або летальні випадки на виробництві – не рідкісні ситуації. Причому, навіть якщо неприємність сталася з вини самого працівника, все-одно звинуватять директора. Адже саме директор зобов’язаний організувати охорону праці та забезпечити безпечні умови праці на підприємстві, а наступ нещасного випадку – це ненавмисне нанесення шкоди здоров’ю працівників.

Як звести до мінімуму відповідальність директора з питань забезпечення безпечних умов праці?

Допускати працівників до виконання роботи тільки після проходження інструктажу та навчання техніці безпеки (проводити з усіма працівниками в процесі їх трудової діяльності незалежно від форми власності та видів діяльності підприємства).

Проведення первинного, повторного, позапланового інструктажів, стажування та допуск до роботи заносити в журнал (обов’язкові підписи як того, кого інструктували, так і того, хто інструктував). Журнали інструктажів пронумерувати, прошити та скріпити печаткою.

Видати працівникові примірник інструкції з охорони праці за його професією або вивісити її на його робочому місці.

Контролювати дотримання технічних регламентів і стандартів безпеки, перевіряти наявність необхідних захисних засобів і пристроїв.

Пам’ятати про обов’язок створити на підприємстві службу охорони праці (якщо у Вас працюють 50 і більше осіб) або залучити відповідних фахівців (до 20 працюючих осіб – функції служби охорони праці можуть бути делеговані стороннім компаніям, від 20 до 50 працюючих – функції служби охорони праці можуть бути делеговані працівникові за сумісництвом, який має відповідну підготовку).

Такі нескладні дії дозволять знизити ризики загрози життю працівників та залучення Вас, як директора, до відповідальності.

І, звичайно ж, важливо пам’ятати, що при настанні нещасного випадку на виробництві насамперед необхідно проконсультуватися з юристом про те, чи можна виключити Вашу вину.

Comments

comments

Share This