Акт звірки взаємних розрахунків – не первинний документ і вимоги до його оформлення відсутні. Але його підписання дозволяє контрагентам убезпечити себе від подальших претензій. Фактично він підтверджує наявність або відсутність заборгованості в розрахунках між контрагентами, що виникла на підставі первинних документів, на певну дату.

 

Тому, щоб акт звірки став ефективним інструментом управління заборгованістю, при його оформленні врахуйте наступне:

  1. обов’язково робіть в ньому посилання на договір (в ідеалі – із зазначенням найменування товару / робіт / послуг), за яким виникли зобов’язання.
  2. посилайтеся на первинні документи, що підтверджують розмір заборгованості та період її виникнення.
  3. акт повинен бути підписаний керівником компанії (не головним бухгалтером), інакше може виникнути спірне питання: це документ, що підтверджує заборгованість або бухгалтерський документ.
  4. якщо акт звірки складений на кількох аркушах, то підписи повинні стояти на кожній сторінці.

 

При цьому підписання акту звірки тягне за собою 2 правових наслідки:

1) перебіг позовної давності переривається вчиненням особою дії, що свідчить про визнання нею свого боргу.

2) якщо правочин було здійснено з перевищенням повноважень, підписання акту звірки уповноваженою особою можна розцінити як схвалення такого правочину.

Comments

comments

Share This