Можливо, Вам вже доводилося стикатися з конфліктом в бізнесі, і Ви знаєте не з чуток, скільки це коштує часу, грошей і нервів. Причому, абсолютно не важливо, з ким цей конфлікт виник:
✔ з партнером по бізнесу (як правило, виникає в двох випадках: коли компанія проходить точку беззбитковості і починає приносити дохід, або коли проект виявився не таким вдалим, як передбачалося, і потрібні додаткові ресурси);
✔ з керівником / власником (в основному такий конфлікт має 2 сторони: керівник, який хоче звільнитися і власник бізнесу, який не хоче звільняти за різних причин – від проблеми, що підприємство тривалий час не працює і не має бажання або людини, на якого буде проведена перереєстрація, до банального «побили горщики»);
✔ з контрагентами (виникають при невиконанні та / або неналежному виконанні стороною договору взятих на себе зобов’язань).
На наш жаль, від цих та інших конфліктів в бізнесі ніхто не застрахований. Але, на ще більший жаль, про них всерйоз починають замислюватися, коли конфлікт вже назрів.
Існує 3 стадії розвитку конфлікту:
1. Розбіжність
2. Невдоволення
3. Конфлікт
Так, бізнесу без розбіжностей, невдоволень або конфліктів не буває. АЛЕ! Бізнес поступово відходить від ведення «по-старому» і замислюється про безпеку «вчасно», вдаючись до побудови системи корпоративної безпеки.
Що ж робити, якщо конфлікт в бізнесі вже назрів?
Один з найбільш оптимальних способів врегулювання конфліктів – участь третьої сторони. Така третя сторона може виступати в ролі:
• сприяння в пошуках згоди між конфліктуючими сторонами на основі визнання факту позитивного впливу нейтральної сторони на ефективність проведення переговорів (медіація);
• примирення, коли акцент робиться не стільки на вирішення проблеми, скільки на припинення конфлікту;
• стратега, коли сторони (або одна зі сторін) принципово не йде на примирення і відкрито (або не дуже) оголошують війну. В такому випадку третя сторона проводить роботу по вирішенню конфлікту в 4 етапи:
I. Загальна оцінка ситуації.
II. Прогноз перспектив розвитку конфлікту.
III. Вироблення і узгодження з клієнтом заходів, спрямованих на захист його інтересів.
IV. Практична реалізація узгоджених заходів.
Звичайно, роль стратега – це крайній захід, до якого ми рекомендуємо вдаватися клієнтам в останню чергу.
Хоча, іноді ця роль є єдиною правильною. Але про це можна говорити тільки після повної попередньої консультації.